De tweede week

Hammamet

We vertrekken pas om 10 uur uit ons hotel en worden dan naar ons appartement in het Hotel Residence Hammamet aan de 60 Avenida Habib Bourgiba in Hammamet gebracht. 07-hammamet-zwembad-5855.jpg Het blijkt een leuk appartementen-complex te zijn met mooie, maar simpele kamers met op het dak een klein zwembad. Hiervandaan kijk je uit over het dorp en richting het centrum en het strand. Voor het strand hoeven we alleen de straat maar over te steken en een klein stukje te lopen. Deze eerste dag gaan we direct naar dat strand, maar zwemmen ook even in het zwembad. De volgende dag gaan de kinderen zwemmen en bekijken wij de Medina en het fort en maken de nodige foto's. Ook de dagen hierna doen we rustig aan en gaan afwisselend naar het strand en het zwembad. We maken er een paar luie dagen van.

07-hammamet-5896.jpg 07-hammamet-strand-5872.jpg 07-hammamet-strand-5923.jpg 07-hammamet-zee-panorama.jpg

Sousse

Helaas hebben we Sousse in onze rondreis overgeslagen. Aangezien het een mooie stad moet zijn met diverse bezienswaardigheden hebben we besloten om daar dan maar zelf naar toe te gaan. Al om 06:45 zitten we in de taxi op weg naar de plaats waarvandaan de louages vertrekken. Een louage is een minibusje dat dienst doet als openbaar vervoer en vertrekt wanneer het vol is. In een goed uur rijden we naar Sousse alwaar we opnieuw een taxi nemen om naar het centrum te gaan. Daar komen we tegen half negen aan.

Eenmaal in het centrum drinken we eerst op ons gemak een kopje koffie. Hierna lopen we naar het Ribat en vervolgens naar de moskee. Nadat we deze bekeken hebben lopen we naar de Medina, de markt en als laatste de Kasbah. Vanaf de Kasbah gaan we terug naar de Medina en lopen we ook over de vismarkt. We nemen nog even afscheid van de moskee alvorens per trein terug te gaan naar Hammamet. Tegen half drie zijn we weer terug in ons appartement waar we nog genoeg tijd hebben om te zwemmen. Iets dat de kinderen al de hele dag doen.

08-sousse-kasbah-5961.jpg 08-sousse-kasbah.jpg 08-sousse-ribat.jpg 08-sousse-moskee-bovenaanzicht-5958.jpg 08-sousse-moskee-5978.jpg 08-sousse-moskee-5998.jpg 08-sousse-markt-specerijen-6013.jpg 08-sousse-markt-groenten-6014.jpg 08-sousse-markt-fruit-6020.jpg 08-soussse-vismarkt-6045.jpg