Canada

De reis

Een reisverslag van onze reis die we van 26 juni t/m ± 17 juli 2008 maken in Canada. We vliegen naar Vancouver, huren daar een auto en gaan door de Rocky Mountains naar o.a. Calgary en diverse nationale parken.

Welke route we exact gaan volgen was op voorhand nog niet bekend, maar wordt gaandeweg de reis duidelijk. We gaan onder andere naar Wistler Mountain, dan richting Kamloops, Jasper en Banff national park, vervolgens naar Calgary, en terug naar Vancouver, via Revelstoke, Kelowna en Hope. Hierna bezoeken we nog Vancouver Island om rond Victoria de Orca's te kunnen bekijken.

Panorama's

Deze reis experimenteer ik voor het eerst met het maken van 360 graden panorama foto's. De resultaten staan hieronder.

27 juni - Whistler mountain

1 juli - Saskatchewan glacier

5 juli - Golden Eagle Eye

01_route.jpg Vancouver - Pemberton Pemberton - Kamloops Kamloops - Jasper Jasper - Canmore Canmore - Yoho National Park Canmore - Calgary Canmore - Golden Golden - Revelstoke Revelstoke - Vernon Vernon - Merritt Merritt - Hope Hope - Victoria Vancouver Island Kaart van de route - klik op de route voor details

wo 25 juni - reis

We besloten een dag eerder te vertrekken want de vluchten werden steeds drukker richting het weekend. We hebben geluk en kunnen vrij makkelijk mee, zitten bovendien business class. Het was dus een comfortabele reis.
Eenmaal in Vancouver zijn we naar Hertz gegaan, maar er is geen auto en dezelfde categorie. We hebben nu een klasse duurder en rijden in een Buick Allure. We zouden natuurlijk deze auto 1 dag kunnen gebruiken en morgen omruilen, maar daar zijn we te lui voor.
Op naar het hotel, ook vol, wat puzzelen, en ze hebben gelukkig toch plek. We gaan nu slapen, 05 uur NL tijd, 20 uur hier en gaan morgen de stad in.

do 26 juni - Vancouver

Vanmorgen waren we vroeg wakker - jetlag! Dan maar ontbijten in het hotel en op naar downtown. De trip met de Skytrain gaat snel, maar is wel propvol. De eerste lieten we gaan, en 2 minuten later komt de volgende. We reizen tot het eindpunt, Canada place exhibition center. Hiervandaan lopen we langs de haven naar Stanley park, een van de grootste stadsparken van het noorden van het Amerikaanse continent. We bekijken de totempalen en wandelen dan dor het park terug nar de stad. Helaas begint het licht te regenen. Het is met alle wind trouwens best fris. Via Robson street komen terug op ons beginpunt, waar we de Vancouver lookout toren opgaan. Vanaf 136 m hebben we een goed uitzicht over de stad. Jammer dat het bewokt is en de omringende bergen daarin deels schuil gaan. Inmiddels is het 1 uur, hebben we aardig wat kilometers in de benen en besluiten om eerst wat te gaan eten. Dat hadden we beter wat sneller kunnen doen, want we komen nu net 10 minuten te laat voor de Imax film in 3D over dolfijnen. Die bewaren we dan maar tot ons volgende bezoek. Om half vijf zijn we dan terug in het hotel. Even rusten en... dan slaat de jetlag weer toe. Ik lig een uur te slapen, waarna Jim niet meer me uit eten wil. Wij eten dan samen in het hotel, maar echt veel gaat er niet in. Terug naar boven, douchen, koffer inpakken, dit schrijven, en dan zo ook naar bed - nu 9 uur.
Morgen slapen we in Pemberton, waar we zover ik weet geen vrij wifi hebben.
Adres: Farmhouse B&B, 7611 Meadows Road, Pemberton, tel +1-604-894-6205. Daarna gaan we naar Kamloops of vandaar al direct door naar Clearwater.